איזה סוגי בוטוקס קיימים

איזה סוגי בוטוקס קיימים? מאמר חובה לפני שהולכים להזריק!

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

לבוטוקס שימושים רבים ברפואה הקלינית והאסתטית שהעיקרים שבהם הם העלמת קמטים בעיקר בשליש העליון של הפנים, מיגרנות וטיפול בהזעת יתר. הבוטוקס מתפקד בעיקר כחומר משתק מה שהופך אותו לקריטי לשימושיו הרבים. השימוש הראשון בו נעשה בשנות השמונים בעיקר כטיפול בפזילה ועין עצלה. לאחר שבוטוקס קיבל את אישורו של מנהל התרופות האמריקאי, התפתחו שימושיו לאלה המוכרים לנו כיום.

מהם בוטוקס ודיספורט

בשוק כיום מסתובבים שני סוגי בוטוקס המופקים באותה צורה ומאותה משפחה הנקראים: בוטוקס ודיספורט. החומר הפעיל בשניהם הוא בוטולינום טוקסין. בוטולינום טוקסין הינו רעלן משמע, חלבון שמיוצר ע”י חיידק. מטרתו היא לחסום את שחרור החומר הגורם לפעילות עצבית סביב אזור ההזרקה. השריר עקב ההזרקה מפסיק לפעול ולהתכווץ ולאחר תקופה של כמה חודשים מתפוגגת ההשפעה של ההזרקה. בגלל שהרעלן זר לגוף יכולה להיות אפשרות שחלק קטן מהאוכלוסייה יפתחו נוגדנים כלפיו והוא לא ישפיע עליהם. דבר זה קורה כאשר ישנן הזרקות במרווחי זמן קצרים מדי ולכן חשוב להזריק את הכמות הנכונה במרווחים הנכונים.

הבדלים בין סוגי הבוטוקס

החומרים מופקים באותה דרך ושייכים לאותה משפחת חומרים אך יש ביניהם כמה הבדלים עיקריים:
– בוטולינום טוקסין נקרא “הבוטוקס המקורי” מה שהופך אותו למועדף יותר להזרקה בקרב מטופלים אך מחזיק כמעט פי שניים פחות זמן מדיספורט, דיספורט מחזיק בין 6 ל8 חודשים ובוטולינום מחזיק עד 4 חודשים.
– הבדל נוסף הוא הזמן בו לוקח לחומרים להשפיע, לדיספורט לוקח יום יומיים בכדי לחזות בתוצאות בעוד שלבוטוקס המקורי לוקח בערך 4 ימים.
– בוטולינום טוקסין הוא חומר מרוכז וחזק יותר מאשר הדיספורט, אופן ההזרקה יוחלט ע”י הרופא על פי צורך ומטרת הטיפול.

תופעות לוואי אפשריות

תפקיד הבוטוקס הוא לשתק את השרירים בכל שימוש וכל פעולה שבה הוא לוקח חלק. לכן, הוא נחשב למאוד בטוח להזרקה ותופעות לוואי קשות הן נדירות ביותר. ניתן לצפות לתופעות קלות בימים הראשונים הכוללות אודם, חולשה קלה, סחרחורת ונפיחות קלה. אם אתם חווים כל דבר חריג, חשוב לדבר עם הרופא המטפל.

מה ההבדל בין בוטוקס לחומצה היאלורונית

חומרי מילוי ובוטוקס הם חומרים שונים בעלי מטרה שונה לחלוטין. מטרת הבוטוקס היא לעבוד על שרירים ולשתק אותם בכדי להפסיק את פעילותם וחומרי מילוי כמו למשל חומצה היאלורונית מטרתם למלא חוסרים בנפח העור. בהרבה טיפולים נהוג לשלב את שניהם בכדי לקבל תוצאה מקסימלית.

 

איך תבחרו בסוג הבוטוקס המתאים ביותר עבורכם?

שאלה תשובה
למה משמש בוטוקס? בוטוקס משמש בעיקר להפחתת הופעת קמטים וקמטוטים בפנים. החומר החדשני יכול גם לטפל במצבים כמו מיגרנות כרוניות, התכווצויות שרירים והפרעות בפזילה בעיניים. הסגולות שלו רבות ונעשה בבוטוקס שימוש ברפואה אסתטית וכללית כאחד מזה 3 עשורים, מאז שהפך חוקי לשימוש ברפואה בשנת 1989.
האם ישנם סוגים שונים של בוטוקס? כן, ישנם מותגים שונים כמו בוטוקס, Dysport, Xeomin ו-Jeuveau, כל אחד עם הבדלים קלים בניסוח ובאפקט.
איך אפשר לדעת איזה סוג של בוטוקס מתאים לי? קביעת סוג הבוטוקס הנכון מצריכה התייעצות עם רופא עור או אסתטיקה. הם יעריכו את סוג העור שלכם, התוצאות הרצויות וכל שיקול רפואי. בהתבסס על הצרכים הייחודיים שלכם והניואנסים של כל מותג בוטוקס, הם ימליצו על המוצר המתאים ביותר לתוצאות מיטביות.
האם יש הבדל באורך החיים של סוגי בוטוקס שונים? חלק מהמטופלים והמתרגלים מדווחים על שינויים קלים במשך התוצאות, אך בממוצע, השפעות הבוטוקס נמשכות 3-6 חודשים. אורך החיים עשוי להשתנות בהתאם למותג ולגורמים בודדים.
האם מומלץ לעבור בין מותגי בוטוקס שונים? מעבר בין מותגי בוטוקס אינו מומלץ בדרך כלל. לכל מותג יש את הניסוח הייחודי שלו והוא עשוי להניב תוצאות שונות או אורך חיים שונה. עקביות היא המפתח לשמירה על ההשפעות הרצויות. לפני ביצוע שינויים כלשהם, התייעצו עם רופא העור או הקוסמטיקאי שלכם כדי להבטיח שהמתג מתאים למטרות האסתטיות שלכם.
האם יש תופעות לוואי שכדאי לקחת בחשבון עם סוגי בוטוקס ספציפיים? כל מותגי הבוטוקס מגיעים עם תופעות לוואי אפשריות, כולל כאבים באתר ההזרקה, חבורות וכאבי ראש. לפני שאתם עוברים את הטיפול חשוב קודם כל להבין את הסיכונים הספציפיים הקשורים לכל מותג.
האם כל סוגי הבוטוקס עולים אותו דבר? לא, המחיר עבור סוגי בוטוקס שונים עשוי להשתנות בהתאם למותג, לאזור ולמבנה התמחור של המרפאה. תמיד תבררו על עלויות מראש.
איך מגיבים סוגי בוטוקס שונים עם טיפולים אחרים? התגובה יכולה להשתנות בהתאם לשילוב הטיפולים. תספרו לרופא שלכם תמיד על כל הטיפולים או התרופות האחרים שעברתם ואתם נוטלים לפני טיפול בוטוקס.
האם כל רופא עור או קוסמטיקאי יכול להזריק את כל סוגי הבוטוקס? בעוד שמטפלים רבים יכולים לנהל מותגי בוטוקס שונים, וודאו שלאיש המקצוע שבחרתם יש ניסיון והכשרה עם המוצר הספציפי שבו אתם  מעוניינים.
יש סוג בוטוקס מועדף למטופלים מתחילים? אין תשובה אחת שמתאימה לכולם. איש מקצוע יעריך את הצרכים של כל מטופל בפעם הראשונה וימליץ על המוצר המתאים ביותר על סמך מצבכם הייחודי.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים