בוטוקס במצח

בוטוקס במצח – כל מה שצריך לדעת, מחירים ועלויות, איך בוחרים קליניקה טובה ועוד

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!


בכל פעם כשמביעים רגש כלשהו, שמחה,כעס ועצב, אנחנו מכווצים את שרירי הפנים שלנו. עם הזמן, הכיווצים האלו מייצרים קמטים קבועים בעור ובמיוחד במצח וסביב העיניים. קווים אלו מבגרים אותנו יותר והזרקת בוטוקס יכולה לא רק למנוע את העמקתם של הקמטים המתרחשים אלא גם למחוק את מראה ההזדקנות ולהשאיר את הפנים צעירות “לנצח”. הבוטוקס הוא חלבון שיודע להרפות את השריר במקום שבו הוא מוזרק מה שהופך אותו לאידיאלי לכל מקום בו פעולת השרירים וכיווצם גורמת בסופו של דבר לקמטים.
בשונה מחומרי מילוי אחרים השפעת הבוטוקס חלה על השריר בלבד. למרות שהזרקת הבוטוקס הינה הליך אסתטי חשוב מאוד לבחור רופא מומחה בתחום בכדי להבטיח תוצאה מוצלחת.

מה ההבדל בין חומצה היאלורונית לבין בוטוקס?

הבוטוקס מרפה את השריר ולא ממלא שום דבר בעוד שחומצה היאלורונית היא זו שמטפלת בנפח שאבד. בוטוקס משפיע על השרירים בלבד ולא על הנפח של אותו אזור ולכן בוטוקס שמיש רק כאשר רוצה להרפות שרירים ולא למלא נפח. לעומת זאת, שניהם מוזרקים עם משחה מאלחשת ובמקרים קיצוניים הרדמה מקומית.

מה לשאול בפגישת הייעוץ?

הזרקת בוטוקס מחייבת הבנה עמוקה ויסודית של אנטומיית הפנים, הבנה בפעולות השרירים השונות ויחסי הכוחות. אפשר ורצוי להיות שקופים לגבי ההיסטוריה הרפואית שלכם ולשאול כל שאלה אפשרית בכדי להשכיח את החששות ולבוא מוכנים לטיפול עצמו כשאתם יודעים מה אתם הולכים לעבור.

מה צריך לעשות לפני הטיפול?

לפני שמחליטים לגשת לטיפול חשוב לחדול מתרופות ותוספי תזונה המדללים את הדם ואלו שסובלים מהרפס, צריכים לטפל בכך לפני הזרקת הבוטוקס. ניתן לצפות לכאבים קלים עד בינוניים ביום הטיפול ובאלו שאחריו, ניתן להשתמש במשחה מאלחשת בהזרקה כחצי שעה לפני הטיפול.

האם זה כואב?

אפשר לבצע את הטיפול עם או בלי חומר מאלחש. במידה ובוחרים לאלחש, מניחים את החומר כ-חצי שעה לפני הטיפול ובנוסף אפשר גם לקרר את האזור מה שגם יכול להפחית את הכאב. באופן עקרוני, טיפול בוטוקס לא כואב כל כך.

האם יש הבדל בין גברים לנשים?

אכן קיים שוני הנובע מהמבנה הפנימי של הפנים. אצל גברים ובעיקר אלו שמקפידים על פעילות גופנית אפקט הטיפול יישאר לתקופה קצרה יותר זאת בשל השימוש המרובה יותר בשרירים ובקצב המוגבר של חילוף החומרים. בנוסף, שרירי ההבעה אצל גברים מחוזקים יותר משל נשים ולכן יש צורך להזריק להם בכמויות גדולות יותא מה שמייקר יותר את עלות הטיפול בשבילם.

כמה עולה טיפול בוטוקס?

מחירי הבוטוקס משתנים ע”פ הרופא, החומר, הכמות ועוד. הטווחים נעים בין 600 ל1500 שקלים.

מתי רואים תוצאות ולכמה זמן הן מחזיקות?

לבוטוקס יש אפקט מניעתי כך שהוא מטפל בגורם להופעת הקמט והיא תנועת השריר. ההשפעה נראית לעין כבר אחרי יומיים מהטיפול והיא מחזיקה בטווח של שלושה עד שישה חודשים. לאחר פרק זמן זה ההשפעה נחלשת ויש צורך לעבור הזרקה נוספת. התוצאה משתפרת מטיפול לטיפול ובאה לידי ביטוי רק לאחר מספר טיפולים. לאחר טיפול של שנה -שנה וחצי חל שיפור משמעותי אם לא אפילו העלמה של הקמט מטופל. בנוסף, הבוטוקס יכול לעזור לאלו הסובלים מהזעת יתר כיוון שהיא מפחית את הזיעה.

תופעות לוואי וסיכונים

תופעות הלוואי של בוטוקס הן נדירות ביותר בשימוש למטרות קוסמטיות והן עלולות להיות:
תחושת חולשה, נפיחות ובצקות, אדמומיות, שטפי דם, כאב קל ועוד. תופעות אלו לא יהיו קשות ביותר כל עוד הטיפול מבוצע ע”י רופא מוסמך ומקצועי. חשוב מאוד לא לבצע פעילות גופנית בשעות הראשונות שלאחר הטיפול כיוון שהבוטוקס עלול להתפשט לאזורים נוספים בגוף ולשתק אותם. 

מה צריך לעשות לאחר טיפול בוטוקס?

מאחר וטיפול בבוטוקס נחשב ליחסית קל אין תקופת החלמה משמעותית אך חשוב להקפיד אחר הכללים הבאים וכמובן אחרי הוראות הרופא המטפל:
– להימנע משפשוף או עיסוי המצח במשך שבועיים מהטיפול
– לא למרוח איפור כיממה לאחר ההזרקה
– להימנע משכיבה 6 שעות לפחות אחרי הטיפול ולשמור על הראש ישר
– לא לישון על הפנים בלילה הראשון
– לא לבצע פעילות גופנית 12 שעות לאחר הטיפול
– לא לצרוך אלכוהול במשך 24 שעות אחרי הטיפול
– להימנע מטמפרטורות קיצוניות במשך כשבועיים מהטיפול

כל כמה זמן צריך לחזור לטיפול?

התדירות המומלצת לטיפולי בוטוקס היא פעם בארבעה חודשים. אם הטיפולים נעשים בתכיפות גבוהה מדי והגוף עלול ליצור נוגדנים והתוצאה תהיה עמידות בפני הטיפול וירידה בהשפעתו על האזור המטופל. ככל שתקפידו על מרווח זמן קבוע ככה התוצאות יהיו טובות יותר ועם הזמן המרווחים האלו יגדלו. ייתכן שהתוצאות ייראו לאחר שבועיים, חשוב להיות סבלניים ולא ללכת לטיפול נוסף שכן הוא עלול לשתק את השרירים יתר על המידה.

מתי לוותר על טיפולי בוטוקס

בוטוקס אינו מומלץ בגיל 65 ומעלה. קבוצת הגיל הזו מאופיינת בקמטים סטטיים ונגרמים בגלל היחלשות השרירים ואיבוד האלסטיות שנגרם כתוצאה מהגיל. הזרקת הבוטוקס בגיל שכזה עלולה להדגיש את נסיגת תווי המתאר וגם כרוכה בסיכונים גדולים יותר. בנוסף, ישנם כ-1% מהאוכלוסיה שיש להם עמידות לבוטוקס ולכן הטיפול לא מביא את התוצאות הרצויות. לכן, אם עברת טיפול ולא ניכר שינוי ולא לאחר ביקורת והזרקה חוזרת, כנראה שאתם נמנים כחלק מאוכלוסייה זו.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים