האם יש חסרונות לחומצה היאלורונית

האם יש חסרונות לחומצה היאלורונית, אם כן, איך אפשר למזער אותם ומה חשוב לדעת לפני טיפול

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

תחום הטיפולים האסתטיים עובר התפתחות מהירה מאוד עם השנים ובעבר, הנטייה הייתה להשתמש בחומרים קבועים כמו סיליקון. חומרים כמו סיליקון משיגים תוצאות מדהימות אך הסיכויים לסיבוכים וסיכונים בשימוש ממושך הם גדולים ומשמעותיים לטווח הארוך. כיום, תחום הרפואה האסתטית משתמש בחומרים זמניים שאמנם לא מחזיקים באופן קבוע אך משתלבים באופן טבעי יותר בגוף והופכים את הטיפול להיות בטוח יותר וכמובן גם פשוט יותר לביצוע.

חומצה היאלורונית נחשבת לאחד החומרים הבטוחים ביותר לטיפול כיוון שהיא כבר קיימת בגופנו ולכן הגוף לא יפתח תגובה אלרגית או איזשהי תגובת דחייה. זהו חומר שכולם מכירים ונמצא בשימוש מסיבי בטיפולים, מוצרי קוסמטיקה וניתוחים אך לא תמיד יודעים איך היא בדיוק משפיעה על הגוף ועל כך נדבר היום.

אמנם חומצה היאלורונית מיוצרת באופן טבעי בגופנו אך זו שמשומשת להזרקות וטיפולים לא זהה בדיוק לזו שבגופנו כיוון שאם נשתמש בתצורה הזו בדיוק, היא תתפרק מהר בגוף ולא תאפשר שינוי ולכן החומצה שמשומשת בטיפולים משודרגת במעבדה וכך נהיית חומר יותר קשה לפירוק וספיגה בגוף שלנו.

מתי משתמשים בחומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית משומשת בעיקר כאשר רוצים להחזיר חיוניות לעור או למלא נפח שחסר. עם השנים העור שלנו מאבד מגמישותו ומאבד מהנפח שהיה לו בעבר ולכן יש חוסר ביטחון מאוד גדול אצל הרבה אנשים מה שיוצר צורך שאותו החומצה יכולה לפתור.
הטיפולים הנפוצים הם: מילוי קמטים, עיבוי שפתיים, עיצוב סנטר ולסת, צלקות שקועות, תיקון אסימטריה בפנים ומילוי לחיים.

יתרונותיה של החומצה ההיאלורונית

חומצה היאלורונית נחשבת בטוחה יותר מהרבה חומרים כיוון שהסיכויים האפשריים לסיבוכים הוא יחסית נמוך וכשאלו כן מופיעים הם מאוד נדירים ובדרך כלל זמניים ועוברים תוך זמן קצר. יתרון נוסף הוא שאם לא מרוצים מהתוצאה, היא הפיכה וניתן להמיס אותה בחומר סותר ולשנות אותה. עוד יתרון בחומצה היא שהזרקתה משפרת ברוב המקרים את עור הפנים ותורמת לספיחת נוזלים ומעשירה את העור בלחות ומגבירה את התחדשות התאים בעור.

חסרונות השימוש בחומצה היאלורונית

היתרון המשמעותי של חומצה היאלורונית היא החיסרון הכי גדול שלה – התוצאות מחזיקות ברוב המקרים לחודשים או שנים בודדות ולכן צריך לבצע את הטיפול שוב ושוב בכדי לשמר את התוצאות שלו. כדי להבטיח תוצאה טובה חשוב ללכת לרופא המנוסה בטיפולים אסתטיים והוא יוכל להתאים לכם טיפול בטוח, יעיל המותאם לרצונותיכם ומצבכם הנוכחי. ישנם המון סוגים של חומצה היאלורונית ולכן חשוב לבחור רופא שיידע להתאים לכם את הטיפול הנכון ביותר לכם ולרצונות שלכם. חשוב לזכור שהחומצה פופולרית ויחסית בטוחה אך לא בכל מצב אפשרי להשתמש בה ובמקרים מסוימים לפעמים עדיף לשקול חומרים אחרים או אפילו ניתוח פלסטי במקרה הצורך. הסטטיסטיקות פועלות לטובת החומצה במקרה של סיכונים אך עדיין תמיד קיימת האפשרות לתגובה אלרגית ובמקרה שכזה כדאי להזריק כמות מינורית במקום אחר ולבחון את תגובת העור.

אז מה עדיף?

בסופו של דבר, כל חומר משרת מטרה שונה ולכן למטרות שונות יידרשו חומרים שונים על פי המצב הנוכחי. חומרים סינטטים משמשים לקמטים שנוצרו בעקבות פעילות שרירים ממושכת כמו מצח ועיניים ואילו חומצה משמשת יותר למילוי ופיסול עקב חוסר נפח. רופא מיומן יידע לשלב טכניקות בעת הצורך ולכן כדאי לבצע את ההליך אצל אדם מנוסה שידע להתאים לכם את חומר הנכון שישרת אתכם. 

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים