תופעות לוואי של בוטוקס

האם יש לבוטוקס תופעות לוואי? ולמה חשוב לבחור בקליניקה אכותית להזרקות

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

כבר עשרות שנים שבוטוקס הוא הטיפול הומכר והנפוץ ביותר להחלקת קמטים, תפקידו של הבוטוקס הוא הרגעת שרירי הפנים שיוצרים את קמטי ההבעה העמוקים ולמנוע את התכווצותם וכך הוא גם מונע קמטים עתידיים. האם כל אחד יכול להשתמש בבוטוקס בכל זמן נתון? על זה נדבר בהמשך.
בוטוקס הוא השם המקוצר של לרעלן ששמו בוטוליניום טוקסין. הוא מוזרק בכמות מזערית לשרירים ספציפיים בגוף כדי להחליש ולהפסיק את פעילותם. בוטוקס הוא חומר משומש כבר עשרות שנים למטרות אסתטיות וקליניות. בנוסף, ישנם שימושים נוספים לבוטוקס כמו התכווצויות בלתי רצוניות, מיגרנות ואפילו הזעת יתר.

תופעות לוואי וסיבוכים

תוצאות של הזרקת בוטוקס נראות לעין לאחר ימים ספורים ולא אמורות להיות תופעות לוואי מעבר לכאלו קלות כגון אדמומיות ושטפי דם. הסיבוכים נדירים ולרוב הם מקומיים כמו למשל חולשת יתר. עוד תופעה שיכולה להתרחש היא תחושה דמויית שפעת אך גם תופעה זו עובר לרוב תוך זמן קצר. המקרים היחידים בהם הופיעו תופעות מסכנות חיים הן במקרים בהם הרופאים לא מנוסים בלי הכשרות מתאימות שהזריקו ללקוחותיהם במקומות לא נכונים ובמינונים גבוהים מדי. מינון עודף יכול לגרום לשיתוק השרירים או ניוונם ולתוצאות בלתי הפיכות. במידה ואתם חווים משהו חריג, חשוב לפנות מיד לרופא המטפל.

בעיות בהן הבוטוקס מטפל

בוטוקס מטפל בקמטי עומק הגורמים למראה עייף,עצוב,כועס או עצבני. קמטים אלו נובעים מהפעלת שרירי ההבעה בפנים ובנוסף בוטוקס מטפל גם בחוסר סימטריה בפנים או בגבות שהפתרון אליה הוא שחרור של שריר. מעבר לכך, בוטוקס יכול לטפל בבעיות כמו הזעת יתר ומיגרנות.

האם טיפול תדיר בבוטוקס יכול למנוע הופעת קמטים

לבוטוקס יש אפקט מניעתי חזק כיוון שהוא מטפל בשרירים הגורמים להופעת הקמטים מלכתחילה ולכן הוא גם מחליק את הקמטים הקיימים ויכול למנוע קמטים עתידיים שעלולים להיווצר או לפחות לדחות את הופעתם באופן משמעותי.

מהלך הטיפול והכנה אליו

אפילו שטיפול בוטוקס נראה טיפול פשוט לחלוטין, הזרקה מוצלחת מחייבת הבנה באנטומיית הפנים בכדי לדעת בדיוק באילו מינונים ונקודות ניתן להזריק. בגלל זה, חשוב לפני טיפול לברר את הסמכת המטפל ואת החומרים בהם הוא משתמש. חשוב להבין האם אנחנו מועמדים טובים לטיפול, מה התוצאות שעלינו לצפות, איך אני עוזר לעצמי להחלים בצורה הטובה ביותר וכמובן מהם הסיכונים והתופעות האפשריות לטיפול. חשוב לציין כי טיפול בבוטוקס אסור בהחלט בזמן הריון, הנקה, אלרגיות לחומר וזיהום במקום ההזרקה. לאחר פגישת הייעוץ מתקיים הטיפול שנמשך כחצי שעה ויתבצע עם משחה מאלחשת למיתון הכאבים והרגעת הגוף.

תוצאות הטיפול

השפעת הטיפול יכולה להיראות כבר לאחר יום יומיים מהטיפול והן מחזיקות בדרך כלל בין שלושה לשישה חודשים תלוי בעובי השרירים, פעילותם וכיוב’. לאחר פרק זמן מסוים צריך ללכת לחדש את הטיפול באמצעות הזרקה נוספת לשימור התוצאה שהתקבלה. התוצאה משתפרת מטיפול לטיפול ועם הזמן מרווחי הזמן גדלים בין טיפול לטיפול.

לסיום, לפני שאתם רצים לרופא הקרוב, וודאו שיש לו את ההכשרות המתאימות ושהוא משתמש בחומרים בטיחותיים לכם, זה הגוף שלכם וחשוב שהטיפול ייצא על הצד הטוב ביותר.
 

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים