מה מותר ומה אסור לעשות לאחר חומצה היאלורונית

מה מותר ומה אסור לעשות לאחר חומצה היאלורונית

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

מה מותר ומה אסור אחרי הזרקת חומצה היאלורונית?

לאחר טיפול בחומצה היאלורונית ניתן לראות את חלק מהתוצאות באופן מיידי אך לוקח לה בערך כחודש להתייצב לצורתה הסופית ולתוצאה המלאה. רק לאחר תקופה זו החומצה מתחילה לעבוד באופן שוטף ותופעות הלוואי הקלות יעברו באופן סופי.

למי מתאים טיפול בחומצה היאלורונית?

אם אתם חווי קושי עם קמטים או חוסר נפח – זהו הזמן לשקול טיפול בחומצה היאלורונית. טיפול בחומצה הוא יעיל מאוד והתוצאות נראות לעין כמעט במיידי. חומצה היאלורונית נמצאת בגופנו כך שהוא לא ידחה אותה ולא יפתח תגובה אלרגית. אחד היתרונות המשמעותיים של חומצה היאלורונית היא שניתן לשלוט על רמת הסמיכות שלה וכך להתאים אותה לכל סוגי הקמטים ואפילו גם לשקעים בפנים ולכן היא מתאימה גם לפיסול הפנים מחדש. ההליך מתאים למטופלים שחסר להם נפח ואלסטיות באזורים כמו: לחי,שפתיים,לסת,רקות,כפות הידיים, מטופלים עם קמטוטים בידיים ופגמים מסוימים באף.

איך מזריקים חומצה היאלורונית?

החומצה מוזרקת באמצעות קנולה או מחט המכילות חומרי אלחוש. מחט קצרה יותר ומדוייקת בעוד שקנולה היא צינורית ארוכה. שיטת ההזרקה תיבחר ע”י הרופא לאחר פגישת הייעוץ טרם ההליך.

איך מתכוננים לקראת ההליך?

מתקיימת פגישת ייעוץ ובה מדברים על הציפיות הקיימות מההזרקה ואיך הייתם רוצים להיראות לאחר הטיפול. בפגישה הרופא יסביר על ההליך, הסיבוכים האפשריים ומה עושים לאחר הטיפול. חשוב להגיע לפני זמן הטיפול בכדי לאפשר זמן לאלחוש האזור המטופל.

הליך הזרקת חומר המילוי

ההליך נמשך במשך כ-45 דקות והוא מתבצע בקליניקה. משך הטיפול תלוי במטופל, באזור המטופל ומטרותיו. לאחר הטיפול אפשר להמשיך בשגרה באופן רגיל. התוצאה נראית באופן מיידי מה שמאפשר לרופא לבחון אותה על המקום ולהחליט אם יש צורך בפעולה נוספת. במרבית המקרים נדרש טיפול אחד בלבד והטיפול אינו כואב כיוון שמשתמשים באלחוש לפני. יש להימנע מפעילות מאומצת בשעות הראשונות לאחר הטיפול ואפילו ביממה לאחריו.

מהן התופעות שיכולות להיות?

לפעמים אחרי ההזרקה יכולות להיות תופעות של מילוי יתר, נפיחות,שטפי דם ולעיתים אפילו בצקת. כל אלו אמורות להשתפר עד כחודש מהטיפול.
במידה ויש תופעות כמו: חום מקומי, אודם מתמשך, כאב עז ובצקת חריפה, לפנות מיד לרופא!

מה צריך לעשות אחרי הטיפול?

לאחר הטיפול מתחיל תהליך ההחלמה והוא שונה לגמרי בין מטופל למטופל. יש כאלו ללא תופעות בכלל ויש את אלו שיש להם יותר מכך. מומלץ ביומיים הראשונים אחרי ההזרקה להימנע מפעילות ומכל דבר שיכול לגעת באזור המטופל ולמרוח קרמי הרגעה שייאמרו לכם ע”י הרופא המטפל ובמקרים מסויימים אפילו ניתן לשים קרח על הזאור. במידה ויש כאב, ניתן לקחת משככים.

מה עם החזרה לשגרה?

ההחלמה היא לרוב מיידית, קצרה וקלה. לא אמורה להיות בעיה לחזור לתפקוד רגיל כמובן על פי ההנחיות שהרופא נתן לכם מראש.

כל מה שחשוב לדעת אחרי טיפול הזרקת חומצה היאלורונית

שאלה תשובה
1. האם מותר לגעת או לעסות את האזור המטופל לאחר הזרקות חומצה היאלורונית? בדרך כלל מומלץ להימנע מנגיעה או עיסוי של האזור המטופל מיד לאחר הזרקת חומצה היאלורונית. זאת על מנת למנוע מהמוצר להזיז או להתפשט בצורה לא אחידה, מה שעלול להשפיע על התוצאות הרצויות. חשוב להימנע ממגע באזור לפחות ב-24 השעות הראשונות לאחר הטיפול.
2. האם יש הגבלות על פעילות גופנית לאחר הזרקת חומצה היאלורונית? יש להימנע מפעילויות מאומצות, כגון פעילות גופנית נמרצת או הרמה של משקלים כבדים לפחות 24-48 שעות לאחר ההליך. זה מאפשר לחומצה ההיאלורונית להתיישב במצב הרצוי וממזער את הסיכון לסיבוכים.
3. אפשר להתאפר לאחר הזרקת חומצה היאלורונית? בדרך כלל בטוח להתאפר לאחר הזרקת חומצה היאלורונית. עם זאת, רצוי להמתין מספר שעות לפני שתעשו זאת על מנת לאפשר לכל האדמומיות או הנפיחות באזור לרדת. היו עדינים בעת מריחת האיפור על האזור המטופל כדי להימנע מגירוי של העור. עדיף לתת לאזור לנשום מיד אחרי הטיפול ולהימנע מאיפור למשך כ-4 שעות לפחות.
4. מותר לחשוף את האזור המטופל לשמש או להשתמש במיטות שיזוף? יש להימנע מחשיפה ישירה לשמש וממיטות שיזוף לפחות 1-2 שבועות לאחר טיפול הזרקת חומצה היאלורונית. האזור המטופל עדין מאוד ויכול להיות רגיש יותר לקרני UV במהלך תקופה זו. לכן, חשיפה מוגזמת לשמש לאחר הטיפול עלולה להגביר את הסיכון לסיבוכים ולהשפיע על אורך החיים של התוצאות שלכם.
5. אפשר לצרוך אלכוהול או לעשן סיגריות לאחר הזרקת חומצה היאלורונית? רצוי להימנע מצריכת אלכוהול ועישון סיגריות לפחות 24-48 שעות לאחר שעברתם את ההליך. גם אלכוהול וגם עישון יכולים לייבש את הגוף ועלולים להפריע לתהליך הריפוי הטבעי, ולהשפיע על התוצאה הכוללת של הטיפול. כדאי להתאזר בסבלנות ולתת לחומר להתייצב.
6. האם יש הגבלות על מוצרי טיפוח או טיפולים לאחר הזרקת חומצה היאלורונית? עדיף להתייעץ עם צוות המרפאה, הרופא המטפל או איש מקצוע בתחום האסתטיקה בנוגע לשימוש במוצרי טיפוח וטיפולי פנים ספציפיים. ככלל, מומלץ להימנע מטיפולים עמוקים או פולשניים שעלולים לגרות את האזור המטופל למשך מספר שבועות לאחר טיפול הזרקת חומצה היאלורונית.
7. מה עלי לעשות אם אני חווה כאב ממושך או חמור לאחר הזרקות חומצה היאלורונית? במידה ואתם חווים כאבים ממושכים או חמורים, נפיחות או כל סימפטום שאתם חוששים לגביו לאחר הזרקת חומצה היאלורונית, חשוב ליצור קשר עם הרופא שלכם או צוות המרפאה שבה בוצע ההליך. הם יכולים להעריך את מצבכם ולספק לכם הדרכה מתאימה לטיפול בתופעות הלוואי.
8. ניתן לקחת תרופות נגד כאבים ללא מרשם לאחר הזרקת חומצה היאלורונית? נטילת תרופות נגד כאבים ללא מרשם כגון פרצטמול או איבופרופן בדרך כלל נחשבת לבטוחה אם אתם חווים אי נוחות קלה לאחר ההליך. עם זאת, מומלץ מאוד להתייעץ עם הרופא המומחה שלכם או לעקוב אחר הנחיות המרפאה.
9. כמה זמן לוקח עד שהתוצאות המלאות של הזרקות חומצה היאלורונית נראות לעין? התוצאות המלאות של הזרקות חומצה היאלורונית עשויות לקחת מספר ימים עד כשבוע. עד שהתוצאות יהיו נראות במלואן יש לעקוב אחר ההנחיות של הצוות הרפואי ולהימנע מהתעסקות בפנים. הזמן המדויק יכול להשתנות בהתאם לגורמים כמו המוצר הספציפי בו נעשה שימוש, תהליכי ריפוי אישיים והאזור המטופל בפנים.
10. מה עלי לעשות אם יש לי שאלות או חששות נוספים לאחר הזרקת חומצה היאלורונית? אם יש לכם שאלות או חששות כלשהם לאחר הזרקת חומצה היאלורונית, חשוב לרופא המומחה לרפואה אסתטית שלכם אשר ביצע את ההליך או למרפאה שבה עברתם אותו. הם יכולים לספק הדרכה מותאמת אישית בהתאם למצב הספציפי שלכם.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים