סכנות בהזרקת חומצה היאלורונית

סכנות בהזרקת חומצה היאלורונית – למה חשוב לבחור בקליניקה מקצועית?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

אם אתם מרגישים שיש לכם שקעים בלחיים, קמטים באזור בין האף לשפתיים, שקעים מתחת לעיניים/בסנטר/באף או מראה “עייף” ו”עצוב”, כנראה שאתם מועמדים טבעיים להזרקת חומצה היאלורונית.
חומצה היאלורונית נמצאת באופן טבעי בגוף שלנו בריכוז של כ-5 גרם בתאי העור, סחוסי האף, בעיניים ובמפרקים. תפקידה הוא ספיחת מים ושמירה על רמת הלחות ברקמות העור. עם הגיל, נוצרת ממנה פחות ופחות מה שתורם להופעת קמטים ואובדן נפח בפנים וגם בשפתיים. לקראת סוף שנות ה-90 החלו להשתמש בה לצרכים קוסמטיים ולא רק רפואיים ומאז היא נהיית שכיחה יותר ויותר, עד היום היא בין הטיפולים הכי פופולריים בתחום הרפואה האסתטית.

למי מתאימה חומצה היאלורונית?

טיפול בחומצה יתאים למי שמחפש להגדיל נפח באזור הלחי,רקות,לסת,שפתיים, כפות הידיים ואזורים מסויימים באף. בנוסף, חומצה יכולה לעזור גם לאלו עם קמטוטים מסויימים בפנים. אפשר לבצע את הטיפול מגיל 18 או לפני כן באישור הורים.

האם הטיפול בטוח לביצוע?

הטיפול נעשה עם חומרים בטוחים ומתבצע באמצעות חומרי אלחוש למניעת כאבים. חשוב לבחור רופא מומחה ומנוסה בהזרקות כדי שההליך יהיה מוצלח. כל עוד עושים את הטיפול במקום בטוח, לא אמורה להיות כל בעיה.

מה הסכנות בהזרקת חומצה היאלורונית?

ישנם כמה סיבוכים אפשריים לחומצה היאלורונית אך קודם כל נדבר על הסיבוכים שפחות מדברים עליהם. הסכנה הראשונה היא חומרים בעייתים שמסתובבים בשוק ההזרקות. לפני שבאים לטיפול, חשוב לחקור מי יטפל בכם, באילו חומרים הוא משתמש ולמה ההצעה שקיבלתם כל כך זולה, בסופו של יום, זה הגוף שלכם. אם יש פער עצום בין בין הטיפולים המוצעים בשוק לבין מה שקיבלתם, כדאי לחשוב שוב. הסכנה השנייה היא לבצע את הטיפול אצל אדם לא מיומן, חשוב לדעת לאילו נקודות להזריק ואיך לעשות את זה בצורה הכי טובה לגוף שלנו ולדעת את האנטומיה. הסכנה השלישית היא לבצע את הטיפול בסביבה לא סטרילית שאין לה את ההכשרה המתאימה לבצע את הטיפול. לפני שהולכים להזריק חומצה היאלורונית חשוב ללכת למקום עם הכשרות מתאימות, לרופא עם הכשרות שעובד בצורה סטרילית עם חומרים בטוחים וטובים לגוף.

מה קורה בזמן ההחלמה?

חומצה היאלורונית היא חומר שהגוף שלנו מייצר בעצמו ולכן מכיר היטב. לכן, לא אמורה להיות תגובה אלרגית מעבר לתופעות זניחות כמו שטפי דם, אודם ונפיחות. התוצאות נראות אחרי הטיפול ולאחר ההליך המטופלים חוזרים לשגרת חייהם ועם זאת עדיין יש כללים שחייב לעמוד בהם בימים לאחר הטיפול:
– הימנעות מפעילות גופנית, במידת הצורך ניתן להתייעץ עם הרופא להמשך הפעילות.
– מעקב רפואי: בכדי לשמר את התוצאות יש להקפיד על מעקב רפואי גם לאחר הטיפול. הרופא בוחן את השפעת החומצה ולתכנן את טיפולי ההמשך.
– הרפס: התהליך עלול לעורר הרפס ובמקרים אלה אפשר להשתמש בזובירקס למניעת התפרצות.
– שטפי דם: חולפים מעצמם. אפשר לזרז את ההחלמה באמצעות קומפרסים, כדורים ומלח אנגלי.
– זיהומים: מטופלים ע”י כדורי אנטיביוטיקה ובמידה מתפתחת מוגלה אפשר לנקז אותה.
– חוסר סימטריה יטופל בהמסת החומצה או הזרקות נוספות.
– גבשושיות חולפת מעצמה ברוב המקרים אך במקרים קיצוניים ניתן להמיסם בחומר סותר.
– במידה ויש חום מקומי, אודם ממושך, כאב עז או שמתפתחת בצקת חריפה יש לפנות מיידית לרופא.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים