בוטוקס בין הגבות

בוטוקס בין הגבות למראה חינני ונטול קמטים

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

ככל שאנחנו מתבגרים, קמטים וקמטוטים מתחילים להופיע בפנים שלנו, מה שגורם למראה שעלול להראות מבוגר יותר מהגיל האמיתי שלנו. אחד האזורים הנפוצים ביותר בהם מופיעים קמטים לראשונה הוא האזור בין הגבות, אשר ידוע גם כאזור הגלבלה (Glabella). תנועה חוזרת ונשנית של השרירים באזור הזה לאורך השנים גורמת לעור להתקמט ולהתקפל באותו מנח לאורך זמן רב. הדבר יוצר קמטים עמוקים ובולטים יותר ככל שהשנים חולפות, מה שמשפיע על המראה באופן דרסטי. היום ניתן לטפל במצב בהליך חדשני, עם טיפול הזרקת בוטוקס בין הגבות. הטיפול החדשני מאפשר להגיע למראה חלק, צעיר ונטול קמטים. במאמר זה, נדון בכל מה שאתם צריכים לדעת לגבי טיפול בוטוקס בין הגבות, איך ההליך מתבצע, למי הוא מתאים ולאיזו תוצאה אתם יכולים לצפות אחרי ההליך.

מהו בוטוקס ומה מטרתו?

בוטוקס, הידוע גם בשם בוטולינום טוקסין מסוג A, או באנגלית Botulinum Toxin Type A, הוא נוירוטוקסין ייחודי המיוצר על ידי החיידק קלוסטורידיום בוטולינום. זהו חלבון מטוהר ומרוכז אשר מוזרק ישירות לשכבה התת עורית ופועל על השרירים באזור במטרה לשתק אותם באופן זמני. הפעולה הייחודית הזו של החומר מונעת מהשרירים להתכווץ ובכך עוצרת את היווצרותם של הקמטים שמקורם בשרירי הבעה. בוטוקס מאושר על ידי ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) כבר משנת 1989, והוא משמש בעיקר למטרות קוסמטיות כבר למעלה משלושה עשורים, מה שהופך אותו לאחד מהטיפולים הלא ניתוחיים הפופולריים והבטוחים ביותר לקמטים. כאשר החומר מוזרק בין הגבות, הוא עוצר באופן זמני את פעולתם של השרירים היוצרים את הקמט, מה שמעניק אפקט מרשים של עור חלק, צעיר ונקי לחלוטין מקמטים באזור. התוצאות של הטיפול מרשימות ובזכות כך בוטוקס זוכה לפופולריות עצומה בכל העולם ובארץ כבר מספר עשורים.

כיצד בוטוקס בין הגבות פועל בהזרקה?

האזור בין הגבות הוא האזור הראשון שאושר לטיפולים אסתטיים במטרה להפחית את קמטים באזור שבין הגבות. מדובר בטיפול היחיד מסוגו המאפשר לכוון באופן ספציפי לשרירים האחראים להופעה של הקמטים באזור הזה. בהזרקה תת עורית, בוטולינום טוקסין פועל על ידי חסימה של האותות העצביים הנשלחים לשרירים מהמוח, ומונע מהם מלהתכווץ ולזוז. על ידי כך, החומר מחליק את הקמטים והקמטוטים אשר נגרמים על ידי התנועות החוזרות והנשנות של השרירים באזור הגלבלה (Glabella). הזרקה עדינה וממוקדת של בוטוקס היא יעילה ביותר לטיפול בקמטים דינמיים, שהם הקמטים המופיעים בעת ביצוע של הבעות פנים, כמו בעיקר אלו בין הגבות או הקמטים מסביב לאף והפה, בצידי העיניים ובמצח. טיפול בוטוקס בין הגבות הוכח בתור טיפול אסתטי בטוח ויעיל, והיום אנשים רבים בכל העולם ובארץ עוברים אותו כחלק משגרת הטיפולים האסתטיים הרגילה שלהם.

מה גורם להיווצרות של הקמטים בין הגבות?

בפנים שלנו ישנם 2 סוגים עיקריים של קמטים. קמטים דינמיים, שמקורם בשרירים דינמיים שזזים הרבה במהלך החיים, וקמטים סטטיים שמקורם באזורים שנוטים לזוז פחות. הקמטים בין הגבות יכולים להיות קמטים דינמיים אשר נוצרים בעקבות הבעות פנים בהן מופעלים שרירים, והם יכולים להיות גם קמטים סטטיים קבועים. הקמטים הסטטיים נוצרים עם הזמן בגלל התבגרות העור ואיבוד האלסטיות שלו. בקמטים משני הסוגים אפשר לטפל עם הזרקות ממוקדות של בוטולינום טוקסין בין הגבות ולגרום לפנים להיראות חלקות וצעירות יותר באופן משמעותי. הבוטוקס משתק את השרירים באזור ומונע מהם להתכווץ, בכך הוא מחליק את הקמטים ויוצר מראה אטרקטיבי וחלק.

מה היתרונות של טיפול בוטוקס בין הגבות?

לטיפול הזרקת בוטוקס בין הגבות ישנם יתרונות רבים. אלו כוללים בעיקר:

עור חלק יותר – בוטוקס יכול להחליק את הקמטים והקמטוטים בין הגבות, ולהעניק לפנים מראה כללי צעיר ורענן יותר.

הליך לא ניתוחי – טיפול בוטוקס הוא טיפול לא ניתוחי, מה שאומר שהוא אינו כרוך בתקופת החלמה ארוכה וניתן לחזור לפעילות היומיומית שלכם מיד לאחר ביצוע הטיפול.

טיפול קל ומהיר – הזרקה של בוטוקס מתבצעת בטיפול מהיר תוך דקות ספורות בלבד. את התוצאות של ההליך ניתן לראות תוך מספר ימים עד שבועיים לאחר ההזרקה.

תוצאות מרשימות – התוצאות של טיפול בוטוקס בין הגבות יכולות להחזיק בין 4 ל-6 חודשים, תלוי במצב המטופל/ת, בכמות ובסוג הבוטוקס שהוזרק.

למה אפשר לצפות במהלך טיפול בוטוקס בין הגבות?

לפני שאתם עוברים את ההליך עצמו, הרופא המומחה שלכם יעריך את ההיסטוריה הרפואית שלכם ויבחן את האזור בין הגבות שלכם במטרה לקבוע את הכמות הדרושה של בוטוקס בהתאם למצבכם. במהלך הטיפול, הרופא שלכם ישתמש במחט קטנה או קנולה דקיקה כדי להזריק את הבוטוקס לשרירים שבין הגבות שלכם. ההזרקות עצמן אינן כואבות וכמעט לא מורגשות כלל, והטיפול נמשך בדרך כלל מספר דקות בלבד. לאחר ההליך, אתם יכולים לחזור לפעילות היומיומית הרגילה שלכם באופן מידי, אך חשוב להימנע מפעילות גופנית מאומצת למשך 24 השעות הראשונות לפחות.

תופעות לוואי של טיפול בוטוקס בין הגבות

כמו כל הליך רפואי, לטיפולי בוטוקס בין הגבות יכולות להיות גם כמה תופעות לוואי שכדאי להיות מודעים אליהן כדי להבטיח החלמה מהירה ומיטבית. ייתכן שתחוו סימנים של נפיחות ואדמומיות באתר ההזרקה, שאמורים לחלוף תוך מספר ימים. חלק מהמטופלים עלולים לחוות כאב ראש קל לאחר ההליך, שגם הוא אמור להיעלם תוך מספר ימים. כמו כן, חלק מהמטופלים עלולים לחוות חבורות קלות במקום ההזרקה, אשר ייעלמו עד כשבוע. במקרים נדירים, בוטוקס עלול לגרום לצניחה קלה של העפעפיים או הגבות, תופעה שחולפת מעצמה בתום מספר שבועות.

לסיכום

אחד הטיפולים האסתטיים הפופולריים בעולם להפחתת הקמטים בין הגבות הוא טיפול הזרקת בוטוקס. טיפול בוטוקס בין הגבות אושר לראשונה על ידי ה-FDA בשנת 1989 ומשמש להפחתה של קמטי הבעה. החומר החדשני פועל בשכבה התת עורית ומשתק את פעולתם של השרירים האחראיים לקמטים באופן זמני, עם תוצאות מרשימות. מומלץ לחזור על ההליך אחת ל-4 עד 6 חודשים לשמירה על התוצאות שלו ולמראה צעיר, רענן ונטול קמטי הזעף בין הגבות.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים