הסרת שיער בלייזר סיכונים

הסרת שיער בלייזר סיכונים

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

הסרת שיער בלייזר היא אחת השיטות הפופולריות ביותר להסרת שיער. השיטה נעשית על ידי שימוש בלייזר למיקוד הצבע והפיגמנט בזקיק השערה. ישנם כמה סיכונים הקשורים לשיטה זו, הכוללים כוויות בעור, צלקות ונזק קבוע לעור. אמנם היא הוכחה כשיטה בטוחה להסרת שיער, אך עדיין קיימים בה סיכונים רבים עקב טעות אנוש או יישום לא נכון. הסיכון הנפוץ ביותר הקשור להסרת שיער בלייזר הוא זיהום, שעלול לגרום לכאבים ונפיחות באזור בו הושם הלייזר. ואם אתם חווים תסמינים אלה, עליכם לפנות מיד לטיפול רפואי.

ישנם חסרונות כשמדובר בהסרת שיער בלייזר

הסרת שיער בלייזר נקראת גם בשם IPL או Intense Pulse Light ויש כמה חסרונות לה. הטיפול לא משאיר תוצאה קבועה. אתם תהיו צריכים לעבור את טיפולי הלייזר מספר פעמים רב כדי להיפטר מכל השיער אותו אתם מעוניינים להסיר לצמיתות. כמו כן, קיים סיכון לנפיחות, התכהות העור ואדמומיות לאחר הטיפול מכיוון שאור הלייזר פוגע בעור במהירויות גבוהות. וזה יכול לגרום לכאב במהלך הטיפול ולהצטלקות כאשר אותו טיפול לא מתבצע כראוי.

למשל, כוויות

כוויות הנובעות מהסרת שיער בלייזר הן תופעה שכיחה בטיפולי הסרת שיער בלייזר. הן יכולות להתרחש כאשר הלייזר קרוב מדי לעור, כאשר הוא אינו בשימוש נכון, או כאשר הטיפול אינטנסיבי מדי. כוויות להסרת שיער בלייזר הן מצב כואב שיכול להימשך בין שבוע לשלושה שבועות. זה יכול לגרום לצלקות ושינוי צבע של העור, וזה יכול להיות קשה לטיפול כי זה דורש משחה או קרם כדי להחלים. על מנת למנוע כוויות אלו, אנו ממליצים ליישם את עצות המניעה הבאות:

– השתמשו בקרם הגנה לפני תחילת הטיפול

– השתמשו תמיד בלייזר המתאים לסוג העור שלכם

– הימנעו משימוש בלייזר באזורים רגישים או אם אתם בעלי עור דק

כוויות מהסרת שיער בלייזר מתחילות בדרך כלל ככתמים קטנים ואדומים שגדלים לאט לאט והופכים לכאובים עם הזמן. הם עשויים להיות מלווים גם בשלפוחיות ונפיחות.

גם פיגמנטציה יכולה לקרות

הסרת שיער בלייזר עלולה לגרום לשינויי פיגמנטציה בעור, כאלה קבועים ובלתי הפיכים. חשוב לדעת מהן תופעות הלוואי של הסרת שיער בלייזר לפני שעוברים את ההליך. תופעות הלוואי השכיחות ביותר הן היפר-פיגמנטציה והיפו-פיגמנטציה. היפר-פיגמנטציה יכולה לקרות אם טיפול הלייזר גורם נזק רב מדי למלנוציטים בעור שלכם. מלנוציטים הם תאים המייצרים מלנין, המעניק לעור שלכם את צבעו. כאשר יותר מדי מלנין מיוצר, זה מוביל למראה כהה יותר על העור שלך. זה יכול להיות מטופל עם קרמים מקומיים או תרופות אחרות כמו קרם הידרוקינון או קרם טרטינואין. היפו-פיגמנטציה: קורית כאשר אין מספיק ייצור מלנין לאחר טיפולי הלייזרר.

אדמומיות ונפיחות העור

הסרת שיער בלייזר היא מנהג נפוץ עבור אנשים רבים שרוצים להיפטר משיער לא רצוי בגופם. עם זאת, זה יכול גם לגרום לאדמומיות ונפיחות בעור שעלולים להיות כואבים. אדמומיות היא תופעת לוואי של הסרת שיער בלייזר, תהליך המשתמש באור כדי להרוס את הפיגמנט בזקיק השערה. למרות שאדמומיות היא תופעת לוואי שכיחה של הסרת שיער בלייזר, ניתן לטפל בה באמצעות קרמים או משחות מקומיות. אדמומיות, נפיחות וגרד הם כמה תופעות לוואי שכיחות שעלולות להתרחש לאחר הסרת שיער בלייזר. חשוב להשתמש בקומפרסים מגניבים ו/או בתרופות מקומיות כדי למזער או למנוע תסמינים אלו.

כאשר הלייזר פוגע בעור, הוא יוצר חום שעלול לגרום לעור להתנפח ויכולות להיגרם גם שלפוחיות. מכיוון שההליך נעשה על ידי שימוש בלייזר כדי לכוון לתאים פיגמנטיים בשכבת העור – אפידרמיס, זה גורם לשערות למות או לאבד את הפיגמנט שלהן. למרות שתהליך זה יכול להיות יעיל, חלק מהאנשים אינם מרוצים מהתוצאות שלהם או חווים תופעות לוואי כגון נפיחות ושלפוחיות לאחר הטיפול. נפיחות של העור יכולה להיגרם מגורמים רבים כגון כוויות שמש, טיפול באקנה, לייזר או אפילו שעווה.

שלפוחיות יכולות להופיע גם הן

שלפוחיות לאחר הסרת שיער בלייזר הן תופעה שכיחה. הן נגרמות מהחום של הלייזר והעור אם הוא רגיש מדי להתמודד איתו. זו יכולה להיות חוויה כואבת, אך ניתן לטפל בהן גם בעזרת תרופות ביתיות פשוטות. הטיפול הנפוץ ביותר לשלפוחיות שנגמרו מהסרת שיער בלייזר הוא לכסות אותן בתחבושת ספוגית, במי חמצן או שמן עץ התה. הטיפול הנפוץ ביותר עבור שלפוחיות שנגרמו מלייזר הוא מריחת משחה אנטיביוטית מקומית כמו Neosporin או Bacitracin או משחת אבץ. יש אנשים שמשתמשים גם בווזלין או ג’ל אלוורה כדי להרגיע את העור שלהם.

שלפוחיות מהסרת שיער בלייזר יכולות להיות כואבות ומכוערות, אך לעתים נדירות הן נותרות קבועות. השלפוחית תיעלם בסופו של דבר מעצמה או שניתן לטפל בה באמצעות משחות ללא מרשם או קרמים מקומיים. הכי חשוב לזכור שזה לא סוף העולם וגם אתם תעברו את זה!

ושערות כלואות

הלייזר מכוון לשערות שבזקיק, מה שגורם להן למות ולנשור. עם זאת, ישנם מקרים בהם השיער אינו נושר לאחר הטיפול. הסיבה לכך היא שהזקיקים לכודים על ידי שערות שצמחו בחזרה בצמיחה מחודשת. ניתן להסיר את השערות הכלואות באמצעות פינצטה או סכין גילוח, אך יהיה עליכם להיזהר לא לחתוך את עצמכם במהלך תהליך זה. שיער כלוא להסרת שיער בלייזר (LHRTH) הוא מכשיר המשתמש באור כדי לחמם את השיער ולהרוג אותו. מכשיר זה מאפשר דרך קלה ומהירה יותר להסיר שערות כלואות מהעור מבלי לפגוע בעור או להשתמש בכימיקלים על העור.

שיער כלוא הוא תופעה שכיחה המתרחשת כאשר אור הלייזר פוגע בעור ומשתקף בחזרה אל השערות. לאחר מכן, שערות אלו נלכדות בעור ויוצאות רק באמצעות פינצטה או מספריים. הסיבה הנפוצה ביותר לשערות כלואות בצורה זו היא משום שהן קרובות מדי זו לזו, כך שהלייזר לא מצליח לקלוט את כולן יחדיו.

לדעת להיזהר זה חיוני

ישנם יתרונות רבים להסרת שיער בלייזר אך חשוב להקפיד בעת טיפול זה. הסיבה העיקרית להסרת שיער בלייזר היא הפחתת כמות השיער בגוף מה שיכול להוביל למראה נקי יותר. התהליך מתחיל בקרם או ג’ל מרדים שפועל על העור ומונע ממנו לחוש כאב. קרם או ג’ל זה יסייעו גם להאיץ את תהליך הפחתת השיער על ידי הפחתת דלקתיות ונפיחות שעלולים לגרום לכאב. השלב הבא הוא תנועה אחידה קדימה ואחורה על פני אזורים בהם רצוי להסיר שיער, באמצעות לייזר אשר פולט גלי אור הפוגעים והורסים זקיקים, ומונעים צמיחה נוספת של שערות חדשות.

חשוב להקפיד על העור שלכם ועל האזור בו אתם עוברים הסרת שיער בלייזר. העור עלול להיות רגיש יותר לאחר הסרת שיער בלייזר, לכן עדיף להימנע מחשיפה לשמש על מנת למנוע כוויות או פריחות. כמו כן, חשוב לא ללבוש בגדים צמודים מכיוון שהדבר עלול לגרום לחיכוך על העור ולגרום לגירוי. הסרת שיער בלייזר היא שיטה בטוחה להסרת שיערות פנים או גוף לא רצויות, אך אסור לבצע אותה על ידי אנשים בעלי עור רגיש או שאלרגיים לכל אחד מהחומרים בהם נעשה שימוש במהלך התהליך. חשוב להיזהר כאשר עוברים הסרת שיער בלייזר. טיפול בלייזר עלול לגרום לכתמים כהים או כוויות בעור. החדשות הטובות הן שסימנים אלו יכולים להיעלם עם הזמן לאחר סיום טיפול הלייזר.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים